jueves, 30 de abril de 2009

FEM UN CONTE



Aquesta activitat va adreçada a alumnes de tercer de primària, els quals duran a terme la tasca durant dues sessions (2 hores).

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

→Competències comunicatives:

1. Competència comunicativa, lingüística i audiovisual.

La lingüística i audiovisual és saber comunicar oralment, per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.
L’aprenentatge d’aquesta competència es du a terme a moltes àrees i matèries del currículum per tal d’ entre altres coses, cercar informació i organitzar-la.
És important expressar opinions, pensaments, vivències i gaudir escoltant també amb altres persones i cultures, ajudant així també a l’autoestima i la confiança en un mateix.

2. Competència artística i cultural.

És un complement necessari de la competència comunicativa i com a tal, cabdal per al desenvolupament de la ciutadania, crítica i solidària, de la nova societat del segle XXI.
Aquesta competència suposa entendre, respectar i valorar diferents manifestacions culturals i artístiques. És una competència interdisciplinària que cal tenir en compte desenvolupar-la en diferents àrees.
Requereix posar en funcionament la iniciativa, imaginació i la creativitat per expressar-se mitjançant codis artístics que suposen un treball col•lectiu i com apreciar les iniciatives i contribucions dels altres.
Implica també una actitud d’estima de la creativitat implícita en l’expressió d’idees, experiències o sentiments a través de diferents mitjans artístics.

→Competències metodològiques:

3. Tractament de la informació i competència digital.

Incorpora diferents habilitats, que van des de l’acció a la informació fins la seva transmissió utilitzant diferents suports com les noves tecnologies.
Cal tenir present que hi ha factors personals i socioculturals que poden determinar la manera d’accedir i processar la informació i que el professorat ha de ser sensible a aquests casos.
Inclou saber adaptar l’ús de les TIC amb accions interactives i col•lectives.
En síntesi, aquesta competència implica anar desenvolupant metodologies de treball que afavoreixi que els nois i les noies puguin esdevenir persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives en la selecció, tractament i utilització de la informació o les seves fonts.

OBJECTIUS

-Aconseguir una bona agilitat del programa Kid Pix.
-Ser creatius.
-Aconseguir que els i les alumnes s’expressin.
-Exterioritzar els sentiments de cadascun dels alumnes.
-Relacionar cada color amb un significat.


ÀREES CURRICULARS

- Noves tecnologies.

Les noves tecnologies han d’estar presents a totes les àrees de manera interdisciplinar, de forma que en cada una d’elles es pugui treballar la competència comunicativa, lingüística i audiovisual i pel tractament de la informació .


- Educació artística.

Fomentar la creativitat i la imaginació, com també la capacitat d’expressar les seves emocions artísticament.

- Llengua i expressió escrita.

Adquirir agilitat lingüística utilitzant la llengua Catalana per explicar, interpretar i justificar.


ACTIVITAT

A partir d'unes imatges creades amb el kid Pix, les quals hem confeccionat prèviament, els nens i nenes, en grups de tres, hauran de continuar la història de manera gràfica i escrita. Així cada grup pot optar per un final diferent. Per acabar podran exposar la seva creació davant els seus companys.


Coralí Plujà
Gemma Prieto
Mónica Rodríguez

Montse Villasclaras


Activitat Kid Pix
CONTE:

"El retorn de les emocions"


Hi havia una vegada en un petit poblet, on la gent any darrera any havien perdut la seva bondat. La gent s’insultava, no es respectaven no s’estimaven… havien perdut les emocions. Un bon dia la bruixa Coloraina, al veure que la gent del poble havien perdut una cosa tant important com les emocions, va decidir treure els colors de tot el poble.
D’aquesta manera s’adonarien que és molt trist viure en blanc i negre, i que si volien tornar a que el poble tingués colors havien de emocionar-se. Cada emoció va vinculat amb un color, llavors d’aquesta manera el petit poble tornaria a l’alegria.
La bruixa va dir… -Quan l’emoció vingui del cor poc a poc el color tornarà. Si no l’emoció no ve del cor, a la tristesa us quedareu…