martes, 19 de mayo de 2009
Portal educatiu: educaguia
El portal educatiu que he escollit està adreçat als mestres en gran part. Ens dóna informació com també recursos per treballar amb les Noves tecnologies, i és bo, com a professor, està al corrent de totes aquestes innovacions.
Són interessants els recursos com els clips educatius, dels quals en podem treure bastant suc de diferents assignatures.
En gran part és un portal de recursos educatius, on els mestres poden estar guiats en qualsevol moment i poden treure'n recursos per la seva assignatura. Les TIC es poden treballar interdisciplinariament, per aquest motiu educaguia ens separa els seus recursos per matèries.
He escollit aquesta activitat perquè crec que és important tenir en compte que la composició de l'espai en una obra d'art és molt rellevant, el color, la textura, l'espai...
Per aixó, hem d'intentar que els nens i nenes tinguen el poder de fer del seu petit full blanc, el seu petit espai on poden crear i ordenar les seves idees de manera coherent i personal. Aixó sí, mai frenant la seva creativitat, sinó donar peu als nens i nenes a aprofitar al màxim i el més rendible l'espai a l'hora de plasmar les seves idees artísticament.
maestroteca
Ens permet accedir a informació de diferents àrees i matèries educatives, desde blogs amb recursos didàctics, fins a enciclopèdies o altres portals educatius.
La seva utilització a l'aula seria molt pràctica per la diversitat de eines que podem trobar-hi, molt útils alhora de realitzar una classe de qualsevol matèria d'Educació Primària.
És de fàcil accès i no té complicacions alhora de navegar-hi.
http://www.maestroteca.com/
teoria del color
lunes, 18 de mayo de 2009
Portal educatiu: Educalia
http://educalia.educared.net/edujsp/primaria/primaria.jsp
Educalia es un portal per a mestres, pares i sobre tot alumnes de primaria. En aquest portal podem trobar desde una comunitat per poder parlar sobre els mateixos interessos, programes de monogràfics de molts temes, jocs, tallers... En fi un món d'educació molt divertit, per gaudir des de els més petits als més grandets.
La fotografia, un món de sensacions i emocions.
http://aplitic.xtec.cat/merli/cerca/fitxaRecurs.jsp?idRecurs=1240&sheetId=null&nomUsuari=null
lunes, 11 de mayo de 2009
Portal educatiu
Treballem els contes
Els colors de les emocions
Esperem que us agradi i que ho gaudiu.
Salut!
sábado, 9 de mayo de 2009
martes, 5 de mayo de 2009
Edu365.cat és un portal educatiu del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l'alumnat i les seves famílies, que es basa en les infrastructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC).
El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa.
Com es pot ser usuari d'aquest portal?
Accedint a la pàgina edu365.cat, després a les pestanyes de dalt clicarem a la 3ra( atenció a l'usuari/ària), un cop dins clicarem a la primera opció (alta d'usuari/ària). i després omplir el formulari de sol·licitud, i enviar-ho per fax o bé per correu.
Quins serveis ofereix als seus usuaris?
Edu365.cat ofereix als seus usurais serveis com: informació pels pares i mares sobre temes de l'educació, programes interactius, jocs, enciclopèdies i diccionaris, recursos pels mestres... en general ajuda en el desenvolupament de la tasca educativa.
Aquesta proposta ens presenta un aprenentatge viatjant pel món, mitjançant les Tic.
Es tracta d'un joc col·laboratiu i participatiu on els alumnes de diferents centres educatius d'ensenyament primari, treballen a partir de la novel·la de Jules Verne i diferents recursos Tic.
Tot i que amb el nostre projecte no té molt a veure, hem pensat una activitat que es podria treballar conjuntament amb aquest, que tracta sobre els colors i les emocions. I depenent de la situació geografica i cultural on es portarà a terme l'activitat, el significat que es donarà als colors variarà. d'aquesta manera treballarem els colors des de diferents cultures.
lunes, 4 de mayo de 2009
jueves, 30 de abril de 2009
FEM UN CONTE
Aquesta activitat va adreçada a alumnes de tercer de primària, els quals duran a terme la tasca durant dues sessions (2 hores).
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
→Competències comunicatives:
1. Competència comunicativa, lingüística i audiovisual.
La lingüística i audiovisual és saber comunicar oralment, per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.
L’aprenentatge d’aquesta competència es du a terme a moltes àrees i matèries del currículum per tal d’ entre altres coses, cercar informació i organitzar-la.
És important expressar opinions, pensaments, vivències i gaudir escoltant també amb altres persones i cultures, ajudant així també a l’autoestima i la confiança en un mateix.
2. Competència artística i cultural.
És un complement necessari de la competència comunicativa i com a tal, cabdal per al desenvolupament de la ciutadania, crítica i solidària, de la nova societat del segle XXI.
Aquesta competència suposa entendre, respectar i valorar diferents manifestacions culturals i artístiques. És una competència interdisciplinària que cal tenir en compte desenvolupar-la en diferents àrees.
Requereix posar en funcionament la iniciativa, imaginació i la creativitat per expressar-se mitjançant codis artístics que suposen un treball col•lectiu i com apreciar les iniciatives i contribucions dels altres.
Implica també una actitud d’estima de la creativitat implícita en l’expressió d’idees, experiències o sentiments a través de diferents mitjans artístics.
→Competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital.
Incorpora diferents habilitats, que van des de l’acció a la informació fins la seva transmissió utilitzant diferents suports com les noves tecnologies.
Cal tenir present que hi ha factors personals i socioculturals que poden determinar la manera d’accedir i processar la informació i que el professorat ha de ser sensible a aquests casos.
Inclou saber adaptar l’ús de les TIC amb accions interactives i col•lectives.
En síntesi, aquesta competència implica anar desenvolupant metodologies de treball que afavoreixi que els nois i les noies puguin esdevenir persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives en la selecció, tractament i utilització de la informació o les seves fonts.
OBJECTIUS
-Aconseguir una bona agilitat del programa Kid Pix.
-Ser creatius.
-Aconseguir que els i les alumnes s’expressin.
-Exterioritzar els sentiments de cadascun dels alumnes.
-Relacionar cada color amb un significat.
ÀREES CURRICULARS
- Noves tecnologies.
Les noves tecnologies han d’estar presents a totes les àrees de manera interdisciplinar, de forma que en cada una d’elles es pugui treballar la competència comunicativa, lingüística i audiovisual i pel tractament de la informació .
- Educació artística.
Fomentar la creativitat i la imaginació, com també la capacitat d’expressar les seves emocions artísticament.
- Llengua i expressió escrita.
Adquirir agilitat lingüística utilitzant la llengua Catalana per explicar, interpretar i justificar.
ACTIVITAT
A partir d'unes imatges creades amb el kid Pix, les quals hem confeccionat prèviament, els nens i nenes, en grups de tres, hauran de continuar la història de manera gràfica i escrita. Així cada grup pot optar per un final diferent. Per acabar podran exposar la seva creació davant els seus companys.
Coralí Plujà
Gemma Prieto
Mónica Rodríguez
Montse Villasclaras
"El retorn de les emocions"
Hi havia una vegada en un petit poblet, on la gent any darrera any havien perdut la seva bondat. La gent s’insultava, no es respectaven no s’estimaven… havien perdut les emocions. Un bon dia la bruixa Coloraina, al veure que la gent del poble havien perdut una cosa tant important com les emocions, va decidir treure els colors de tot el poble.
D’aquesta manera s’adonarien que és molt trist viure en blanc i negre, i que si volien tornar a que el poble tingués colors havien de emocionar-se. Cada emoció va vinculat amb un color, llavors d’aquesta manera el petit poble tornaria a l’alegria.
La bruixa va dir… -Quan l’emoció vingui del cor poc a poc el color tornarà. Si no l’emoció no ve del cor, a la tristesa us quedareu…
